انواع تشک مواج

برای آشنایی با تشک مواج ابتدا بهتر است به توضیح کوتاهی از زخم بستر بپردازیم:

زخم بستر، به قسمتی از بدن گفته می­‌شود که دچار آسیب پوست و بافتی شده است. یکی از مهم‌­ترین علت‌های زخم بستر، می‌­تواند نشستن و یا دراز کشیدن در یک حالت ثابت برای مدت زمان طولانی باشد. در واقع، فشار بر این قسمت­‌ها، مانع رسیدن خون به بافت آنها می­‌شود. زمانی که تغییر حالت اتفاق نمی‌افتد، ذخیره خون در بافتِ اشاره شده، پایین می­‌آید و باعث ایجاد یک زخم می‌­شود.


تشک‌های مواج در فنون طب فرتاک


تشک مواج

برای این که بیمار دیرتر به زخم بستر دچار شود و یا اگرهم دچار شده، روند پیشرفت بیماری کاهش پیدا کند از تشک های مخصوصی به نام تشک مواج استفاده می شود. تشک های مواج انواع مختلفی دارند که از معروف ترین آن ها می توان سلولی، تخم مرغی و سنسوری را نام برد. هر کدام از این تشک‌ها کارایی و آپشن‌های متفاوتی دارند.

همانطور که اشاره شد این تشک ها انواع مختلفی دارند که بسته به نیاز بیمار و تشخیص پزشک معالج قابل استفاده می باشند.

برای فردی که دچار زخم بستر شده باید شدت و سطح زخم بستر و میزان تحرک او در نظر گرفته شود.هم چنین وزن بیمار حائظ اهمیت است. هر چه وزن بیمار بیشتر باشد احتمال بروز زخم بستر و عوارض مربوطه بیشتر است. بدیهی است که هر چه سطح موارد ذکر شده بالاتر باشد، بیمار به تشک مواج پیشرفته­‌تر و مجهزتری نیاز دارد که بتواند به خوبی از او محافظت کند.

شرکت فنون طب فرتاک یکی از تولید کننده های مستقل تشک مواج در4 مدل Low Risk , Medium Risk , High-risk , Very High-risk می باشد که بسته به نیاز بیمار و تشخیص پزشک معالج قابل استفاده در بخش های مختلف است.


برای مشاهده کاتالوگ انواع تشک های مواج شرکت فنون طب فرتاک بر روی لینک زیر کلیک کنید:
کاتالوگ انواع تشک های مواج


انواع تشک‌های مواج در فنون طب فرتاک




تشک مواج Very High Risk





تشک مواج High Risk





تشک مواج Medium Risk





تشک مواج Low Risk


لیست مراکز نصب تشک های مواج

برای مشاهده لیست مراکز مجهز به تشک مواج روی متن زیر کلیک کنید:
لیست مراکز نصب تشک مواج


      • این شرکت  بیشترین فشار خروجی را برای تشک هایش در نظر گرفته است. به این صورت که فشار خروجی برای تشک های Low Risk 7lit/min  و Medium Risk 9lit/min و High Risk 9lit/min  و Very High Risk 18 lit/min می باشد.
      • هر تشک مواج دارای یک پمپ با فشار خروجی مشخص و تعدادی سلول می باشد.

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا